Hrobacza Łąka – Żarnówka – Porąbka Zapora

Od rozwidlenia ze znakami czerwonymi pod szczytem Hrobaczej Łąki znaki żółte kierują się przez bukowy las w prawo krótko na płd. wsch., wyprowadzając nas na skraj widokowej Izydorowej Polany. Wzdłuż lasu schodzimy do budynku dawnej stacji turystycznej PTTK (obecnie obiekt ten należy do Rolniczej Spółdzielni Produkcyjnej w Czernichowie, posiada 25 miejsc noclegowych i dostępny jest dla turystów indywidualnych).
Od budynku stacji noclegowej na Hrobaczej Łące do szosy Kęty – Żywiec w rejonie Żarnówki Wielkiej prowadzi asfaltowa droga. Jest to trakt górski o niepospolitych walorach krajobrazowych. Szlak żółty przez większość swojego przebiegu prowadzi tą właśnie drogą (w zimie doskonały zjazd narciarski).
Za przebiegiem drogi schodzimy jednostajnie w płd. wsch. odcinkiem polany do mieszanego lasu. Tutaj łuk szosy w prawo ku płd. i dojście do obszernej hali – w lewo widok na Hrobaczą Łąkę i Bujakowską Górę (od Hrobaczej Łąki 15 min.). W miejscu dołączenia z prawej strony dwóch dróg leśnych – szlak słabo odróżnialną trawiastą ścieżką skręca z szosy w lewo i prowadzi do granicy lasu na. płd. wsch. Od sł. 107/103 szeroka aleja w mieszanym lesie, którą jednostajnie schodzimy w dół.
Powracam na szosę kontynuując zejście na wsch. Po prawej stronie pas polan i sadów oraz zabudowania osiedla Groń należącego do Żarnówki Wielkiej (z Hrobaczej łąki 30 min.).
Przez pas lasów świerkowych szosa schodzi dość stromo na płd. wsch., po czym zatacza łuk w prawo, osiągając granicę pól uprawnych nad Żarnówką Wielką. Urozmaiconymi zakolami na płd. i na wsch. szlak prowadzi w dół pomiędzy licznymi domami przysiółka Sadliki. Za przysiółkiem kierujemy się w zejściu na płd. W prawo – za rozległymi połaciami pól – widać grzbiet Nowego Światu. Koło kępy dorodnych brzóz dwie drewniane kapliczki.

Zapora w Porąbce

Wśród pól szosa schodzi na płd. wsch. Z lewej strony kilka domków letniskowych Na rozwidleniu trzech dróg, koło paru domów należących już do samej Żarnowki Wielkiej (kamienna kapliczka) łuk drogi w prawo, na płd. i jednostajne zejście do granicy mieszanych lasów. Tutaj droga opada stromiej dwoma ostrymi serpentynami.
Z pasa młodników widać w prawo potężną, zalesioną sylwetkę Żaru nad Porąbką. Tracąc szybko wysokość szosa skręca ostrymi serpentynami jeszcze dwukrotnie. Dalej już łagodniej schodzimy na pn. do szosy Kęty – Żywiec i spotkania ze znakami zielonymi. Z Hrobaczej Łąki 1 godz – 1 godz. 15 min. Czeka nas teraz odcinek ok. 1 km szosą do zapory w Porąbce. Droga biegnie przez mieszany las podciętym stokiem Hrobaczej Łąki zawieszonym tuż nad taflą Międzybrodzkiego Jeziora. Idziemy płasko na pn., po czym w miejscu wylotu do Soły doliny potoku Mała Żarnowka (most) skręcamy w prawo ku wsch. do przystanku PKS Żarnówka Mała i do węzła szlaków znakowanych koło zapory w Porąbce (łącznie od Hrobaczej Łąki 1 godz. i 30 min.).