Szlak Dwóch Kopców

Szlak lekkim łukiem obchodzi od strony południowej szczyt wzgórza z Kopcem Kościuszki i krzyżuje się z nową drogą dojazdową do hotelu przy Kopcu. Za Kopcem należy trzymać się grzbietu wzgórza, którym wiedzie wykonana w 1970 r. popularna asfaltowa ścieżka spacerowa – promenada w kierunku Lasu Wolskiego (trasa boczna 5 do Lisich Jam Glinika). Idąc wśród pól uprawnych, osiągamy wzgórze Sikornik (297 m n.p.m.). Przez cały czas w obie strony roztaczają się piękne widoki, to na zachodnie przedmieścia Krakowa, to na Pogórze Wielickie i Beskidy, to na Las Wolski z Bielanami oraz na wzgórze bł. Bronisiawy z Kopcem Kościuszki. Na północnym stoku Sikornika, w pobliżu trasy, znajduje się skocznia narciarska i tor slalomowy. Szlak opuszcza ścieżkę spacerową, wchodzi w las brzozowo-sosnowy i stromo opada do ul. Lisiej, a następnie ul. Starowolskiej. Tą ostatnią idziemy krótko w lewo (pd.), a następnie wkraczamy w ul. Poniedziałkowy Dół (zach.), w dalszym swym odcinku przekształcającą się w malowniczy, głęboki, lessowy i kamienisty parów, leżący już na terenie Lasu Wolskiego. Następnie stokiem parowu w prawo, plątaniną leśnych dróżek i ścieżek, wśród lip, brzóz, grabów, buków i dębów oraz przez resztki okopów wojskowych (należy uważać na znaki szlaku!) – dochodzimy do ul. Leśnej, w sąsiedztwie malowniczej kawiarenki „Baba Jaga” oraz parkingu.

Zaraz po skrzyżowaniu się z ul. Leśną szlak nasz łączy się z czarnym Szlakiem Baby Jagi. Obydwa biegną Chodnikiem Beliny, łagodnie wznoszącym się serpentynami w górę, równolegle do drogi jezdnej (ul. Leśna). W odległości około 100 m od wejścia do ZOO odchodzimy w prawo od szlaku czarnego, łącząc się równocześnie z czerwonym Leśnym, i wchodzimy w al. Wędrowników. Po około 600 m, w pobliżu krzyża na rozdrożu, Szlak Leśny odchodzi w prawo; my dążymy nadal prosto i łączymy się krótko z żółtym Szlakiem Bielańskim. Dochodzimy do następnego rozdroża. Nasza trasa prowadzi w lewo łączy się z niebieskim Szlakiem Pustelnika, wiodąc razem aż do poaustriackiej prochowni. W labiryncie dróg ułatwiają orientację gęsto rozsiane znaki turystyczne.