Przełęcz Kocierska – Wielki Cisownik – Żar – Porąbka

Od skrzyżowania szlaków znaki czerwone skręcają w prawo i wąską ścieżką prowadzą na północ do miejsca wyraźnego załamania linii stoku i wysokopiennego lasu. Tutaj skręt ścieżki w lewo i strome zejście na północny-zachód do wyrównania terenu. Po lewej stronie na stoku Przysłopu piękne okazy bloków piaskowca. Łagodnie schodzimy na zachód, w gęsty las mieszany, a dalej świerkowy. Przy resztkach kamiennego szałasu nieznacznie w górę, potem łuk w prawo i dojście do grzbietu Przysłopa łączącego się z doliną Wielkiej Puszczy. Następnie krótko i stromo w dół – do przełączki pod bocznym ramieniem Przysłopu.
Szlak czerwony kieruje się teraz trawersem stoku, okrążając go na zachodzie, północnym-zachodzie i północy. Idziemy wśród wysokopiennych lasów świerkowych. Z lewej strony prześwity z widokami na szczytowe partie Żaru ze zbiornikiem elektrowni szczytowo-pompowej, oraz na szczyt Kiczery. Łagodnie schodzimy na północ, mieszanymi młodnikami (dołączenie dróg z góry oraz z lewej od strony Międzybrodzia Żywieckiego), po czym łuk drogi w lewo i krótko stromo w dół na Przełęcz Isepnicką (z Cisownika 30 min., z Przełęczy Kocierskiej 2 godz. 15 min.). W prawo z przełęczy prowadzi droga do doliny Wielkiej Puszczy.

Góra Żar - zbiornik elektrowni szczytowo-pompowej
Góra Żar – zbiornik elektrowni szczytowo-pompowej

Od przełęczy podchodzimy stromo i mozolnie w górę na północny-zachód, wśród lasów bukowych i świerkowych na skraj rozległych, pięknych polan zalegających stoki Kiczery. W tyle zalesiona kulminacja Wielkiej Góry, przed nami na prawo Wielka Bukowa na tle plaskiogo grzbietu łączącego Potrójną z Jawornicą. Szlak dochodzi do prostopadłej drogi. Tutaj uwaga! Kierujemy się nadal w górę bez drogi i ścieżki stromo i mozolnie na północ pasem polany do widocznego z prawej strony świerkowego młodnika, wzdłóż którego już łagodnie w górę, po czym przed szczytową kępą lasu porastającego Kiczerę łuk w lewo ku zachodowi. Z Przełęczy Isepnickiej 15 min., z Cisownika 1 godz., z Przełęczy Kocierskiej 2 godz. 45 min.
Podszczytowa hala Kiczery jest doskonałym punktem widokowym. Na wprost na zachód, na tle grupy Czupla i Magurki Wilkowickiej zbiornik elektrowni szczytowo-pompowej na Żarze. Opadający w prawo grzbiet Żaru wyznacza punkt ujścia do Soły potoku Mała Puszcza, widać też dolinę Małej Puszczy z zabudowaniami.
Na północnym-zachodzie grzbiet Magurki prowadzi przez przełęcz Przegibek na Gaiki i Hrobaczą Łąkę. U wylotu doliny Wielkiej Puszczy widoczny fragment zbiornika wyrównawczego Czaniec. Doliny Małej i Wielkiej Puszczy rozdziela pokryty polami kształtny Kozubnik. Na południe, w dolinie Soły, Czernichów, nad którym Przyszop (500 m.), a w dali Skrzyczne w Beskidzie Śląskim. W bezpośrednim sąsietiztwie – po drugiej stronie doliny Isepnicy – zwarty kompleks leśny Przysłopu oraz Jaworzyny nad Czernichowem.