Przełęcz Kocierska – Wielki Cisownik – Żar – Porąbka

Od miejsca wyjścia na Gościniec Kocierski szlak czerwony wiedzie nas łagodnie w górę w kierunku zachodnim do rozwidlenia dwóch dróg, gdzie koło oryginalnej drewnianej studni skręca w prawo drogą boczną prowadzącą do Ośrodka Wypoczynkowego Kopalni Węgla Kamiennego „Miechowice” i na stok Wielkiej Góry. Drogą tą nieznacznie w górę wzdłuż linii lasu, znaki czerwone doprowadzają nas do ośrodka Kopalni „Miechowice” gdzie spotykamy znaki zielone biegnące z Łamanej Skały do Porąbki (drogi nr 15 i 18). Z Przełęczy Kocierskiej 15 min. szlakiem czerwonym wśród mieszanego młodnika kierujemy się na południowy-zachód. Na wprost widoczna zalesiona sylwetka Wielkiej Góry. Po prawej stronie mijamy dwa domy i pas łąk (widok na Bukowski Groń i Palenicę). Droga skręca w prawo ku zachodowi i nieznacznie obniża się do wyrównania terenu, gdzie z lewej strony dochodzi droga ze wsi Kocierz. Od rozwidlenia dróg idziemy prosto, a po chwili nieznacznie w górę przez lasy mieszane i świerkowe.
Trawiastą drogą idziemy w kierunku zach., po czym kolejne obniżenie z ładną polaną na stoku południowym (panorama na Ściszków Groń z pasami pól po drugiej stronie potoku Kocierz). Znajdujemy się na siodle pod Wielką Górą (z Przełęczy Kocierskiej 45 min.).

Wielka Góra

Szlak z drogi wkracza na leśną ścieżkę i przez mieszane lasy podchodzi jednostajnie, a wyżej stromo i mozolnie na zachód stokiem Wielkiej Góry. Po około 15 min. ściezka przechodzi w wyraźna drogę grzbietową, a nachylenie łagodnieje. Przez las świerkowy i obok wyrębu, a potem już łagodnie i płasko wychodzimy na szczyt Wielkiej Góry. Od Przełęczy Kocierskiej 1 godz. 15 min.
Droga wiedzie przez las nieznacznie w dół ku zachodowi, po czym wkracza w szeroką i ładną aleję w lesie bukowym. Przed wierzchołkiem Wielkiego Cisownika szlak kieruje się w lewo na południowy-zachód i południe, i mieszanymi 1asami trawersuje Cisownik, początkowo płasko po chwili jednostajnie w dół koło widocznej z lewej strony w dole polany. Przy słupku 39/40 uwaga na znaki! W miejscu tym, gdzie grzbiet Wielkiego Cisownika zwraca się ku dolinie Kocierza – scieżka szlaku skręca prostopadle w prawo podchodząc na zachód mieszanym lasem. W dalszym obejściu szczytu Cisownika idziemy w górę na północny-zachód, po czym łagodnie w dół, łącząc się z grzbietem Wielki Cisównik – Przysłop. Na grzbiecie łuk w lewo i krótko w dół na przełęcz pod Przysłopem – do punktu rozpoczęcia znakow niebieskich (droga nr 20). Z Przełęczy Kocierskiej 1 godz. 45 min.